keskiviikko 1. elokuuta 2012

Tähän aikaan huomenna...


Tähän aikaan huomenna olen melkein perillä. Kaikki alkoi yli puoli vuotta sitten lähetetystä sähköpostista. Kyselin lisätietoja firman tarjoamasta koulutusohjelmasta, ja käsiini osui Kiinan yhteyshenkilö. Postit johtivat haastatteluihin ja pian jo papereiden allekirjoittamiseen. Huomenna astun ensimmäisen kerran elämässäni Kiinan kansantasavallan maaperälle.

Lähden kahden vuoden mittaiseen ohjelmaan, joka koostuu kolmesta kahdeksan kuukauden rotaatiosta. Kahdeksan kuukauden välein vaihtuu niin työkaupunki kuin myös teknologia, jonka parissa töitä teen. Kaikki teknologiat liittyvät kuitenkin sairaalalaitteisiin. Ensimmäinen posti on Pekingissa röntgenlaitteiden parissa.

Miksi Kiinaan? No miksi ei. Kiina on vahvasti esillä maailmanpolitiikassa, mutta kuinka paljon sinä tiedät Kiinasta? Montako kiinalaista olet tavannut? Tiedätkö, mitä kiinalaiset ajattelevat vaikkapa eurokriisistä? Minä en tiedä juuri mitään, ja haluan ottaa selvää.

Kirjoitan tänne aika ajoin ajatuksiani ja kokemuksiani. Rehellisesti sanoen minun on vaikea edes kuvitella, mitä kaikkea edessä odottaa. Kuten sanottu, en tunne kiinalaista kulttuuria kuin nimeksi, ja kirjoitusmerkkejä olen hätäpäissäni opiskellut kourallisen.

Tähän aikaan huomenna (http://www.youtube.com/watch?v=AtNP5U_Khd0) olen tunnin päästä Pekingin lentokentästä ja uudesta alusta. Kirjoittelen ensi kerran valtion palomuurin toiselta puolelta.

Siihen saakka,

再见 (zaì jiàn, eli näkemiin)!

-antti-

1 kommentti:

  1. Kiinassa asuvana ulkomaalaisena sinun pitää lukea tätä sivustoa : http://www.chinasmack.com/

    VastaaPoista